Apple má z HomePodu menší marži, než přímá konkurence
|Hlavní příjmy Applu tvoří iPhone u kterého jsou vyšší marže obecně známé. Jak si v tomto ohledu stojí první bezdrátový “chytrý” reproduktor z dílny Applu – HomePod?
Stavba HomePod stojí Apple na součástkách 216 USD. Přesně tato částka vyplynula ze zkoumání společnosti TechInsights. Vzhledem k tomu, že HomePod se prodává za 349 USD vychází hrubá marže z tohoto produktu na cca 38 %. Pokud to porovnáme s iPhonem X jehož součástky stojí 357,5 USD a prodává se za 999 USD, což je hrubá marže cca 64 %, je jasné, že HomePod nebude z hlediska zisku žádné “terno”.
Co je však mnohem zajímavější, tak HomePod má nižší marži, než jeho přímá konkurence v podobě Google Home a Amazon Echo. Ta se v případě chytrého reproduktoru Echo od Amazonu odhaduje o 18% výše na 56%. Google je na tom v porovnání s HomePod o 28% lépe, dostává se tak na marži cca 66%.
(Zleva – Google Home – Apple HomePod – Amazon Echo)
Součástky a jejich ceny
Pojďme se nyní podívat na rozpis jednotlivých součástech HomePodu a jejich ceny.
- mikrofony, reproduktory, napájecí hardware (čipy) – 58 USD
- OLED panel pro Siri + další součástky – 60 USD
- procesor Apple A8 – 25,50 USD
- vnější obal + další blíže nespecifikované komponenty – 25 USD
- montáž, výstupní kontrola a balení – 17,50 USD
Prostým součtem dojdeme k částce 186 USD. “Chybějících” 30 USD může tvořit rozdíl mezi odhadovanou a reálnou cenou komponent. Její konkrétní výši znají přesně pouze dodavatel a odběratel. Zkreslit ji může i případné nezapočítání navazujících nákladů.
Rovněž je třeba si uvědomit, že marže představuje pouze velice hrubý rozdíl “nákupní” a prodejní ceny vyjádřený v procentech. Od ní je třeba odečíst celou řadu navazujících nákladů včetně vývoje celého zařízení.
Zdroj: appleinsider