Jak na iPhonu nebo iPadu zobrazit historii nákupů v App Storu a iTunes
|Apple usnadňuje uživatelům, kteří nakupují přes App Store a iTunes správu svých výdajů. Uživatelé si nově mohou detailně prohlížet nákupní historii App Store a iTunes pomocí svých iOS zařízení. Dříve byla tato funkce totiž dostupná pouze v aplikaci iTunes na Macu nebo PC. Na zařízeních iOS sice bylo možné se podívat na seznam zakoupených aplikací, ale pouze pro účely opětovného stažení. Informace o cenách nebyly dostupné.
Jak zobrazit historii nákupů na iPhonu, iPadu nebo iPodu Touch
- Klikněte na Nastavení
- Klikněte na “Vaše jméno” (Apple ID, iCloud…)
- Klikněte na iTunes a App Store
- Klikněte na vaše Apple ID
- Klikněte na Zobrazit Apple ID
- Klikněte na Historie nákupů
V případě, že používáte rodinné sdílení zobrazí se vám všechny nákupy uskutečněné pomocí vašeho Apple ID. Nebudete tak moci vidět, co nakoupili ostatní členové vaší rodiny. Pokud to chcete zjistit, musíte se přihlásit pomocí příslušného Apple ID.
Aplikace jsou v seznamu řazeny podle data vyúčtování. V případě, že ještě nedošlo ke zpracování platebního příkazu bude dané položka zobrazena v záložce “Nevyřízené”. Ve výchozím nastavení se v seznamu zobrazují pouze aplikace zakoupené před méně než 90 dny. Tento interval je možné změnit kliknutím na Posledních 90 dnů. Následně lze vybrat interval, který chcete zobrazit.
V sekci Historie nákupů lze kliknutím na řádek “Celková fakturovaná suma” zjistit další fakturační detaily objednávky. V detailu objednávky je po kliknutí na název aplikace možné Nahlásit problém s touto aplikací. V případě, že aplikace byla placená, tedy bylo zaúčtováno více než 0,00 Kč, zobrazí se v sekci objednávka možnost Znovu odeslat. Pomocí této volby automaticky odešlete na váš email novou fakturu za danou položku.
V seznamu Historie nákupů je možné kromě aplikací dohledat i detaily o předplatném služeb jako je iCloud nebo Apple Music.
Zdroj: Apple, 9to5mac